Za twoim sukcesem stoi nauka

78 elektrolitów

Popularne sposoby suplementacji elektrolitów w sporcie koncentrują się głównie na kilku elektrolitach, takich jak sód (Na), potas (K), wapń (Ca) i magnez (Mg). Wiele z nich zawiera również witaminy, węglowodany i sztuczne słodziki .

Kompletne nawodnienie

Nie odczuwasz pragnienia, dopóki odwodnienie nie przekroczy 2% masy ciała, co spowoduje o 10% mniejszą wydolność. Zapewnienie optymalnego nawodnienia organizmu przed treningiem lub zawodami jest kluczowe dla osiągnięcia maksymalnej wydolności.

Komórki

Complete hydration is the key to enable the cells to function properly. The cells require the correct composition of all minerals and trace elements to hold on to intracellular water and achieve cellular hydration.

Optymalne nawodnienie jest kluczowe dla właściwego funkcjonowania komórek. Potrzebują one wszystkich niezbędnych minerałów i pierwistków śladowych we właściwych proporcjach, żeby zatrzymać wodę w płynie wewnątrzkomórkowym.

WSPÓŁZALEŻNOŚĆ ELEKTROLITÓW

Nawodnienie jest jednym z najważniejszych aspektów dla osiągnięcia maksymalnej wydajności, ponieważ wpływa na szybkość, siłę, wytrzymałość, koncentrację, odporność i regenerację. Wszystkie te czynniki zależą od zapewnienia równowagi minerałów i pierwiastków śladowych.

Przeciętne suplementy dla sportowców zawierają jedynie podstawowe elektrolity, takie jak magnez, wapń, sód, chlor czy potas. Jednak optymalna praca mięśnia uzależniona jest od zrównoważonej obecności znacznie większej ilości minerałów i pierwiastków śladowych. Są one niezbędne dla procesów zachodzących w komórkach nerwowych i włóknach mięśniowych. Wspierają i warunkują działanie wapnia, sodu czy potasu są równie ważne dla pracy mięśni jak one same. Wzajemne uwarunkowania poszczególnych elektrolitów pokazuje załączony schemat. Totum Sport remineralizuje organizm nie tylko skutecznie, ale też niezwykle szybko, ponieważ dostarcza kompletny, zrównoważony i naturalny zestaw elektrolitów, w pełni bioprzyswajalny. Dzięki temu mięśnie mogą wykorzystać energię w postaci eksplozywnej siły, w pełnym zakresie ruchu, z maksymalną mocą.

SPRAWDZONA SKUTECZNOŚĆ, NAPĘDZANA PRZEZ NAUKĘ

Przygotuj się
Nawodnienie organizmu przed wysiłkiem jest nie mniej ważne niż w jego trakcie. Mięśnie muszą być w pełni przygotowane do czekających je procesów fizjologicznych przez zapewnienie wszystkich nieznędnych elektrolitów we właściwych, naturalnych proporcjach. Po rozpoczęciu aktywności, wraz z jej inyensywnością, rośnie potrzeba nawodnienia. Utrata wody i elektrolitów obniża wydolność na poziomie komórkowym, powodując uszkodzenia mięśni. Kluczowe jest więc pełne nawodnienie przed wysiłkiem i regularne uzupełnianie poziomu elektrolitów podczas jego trwania.
Doskonałe proporcje
Główne elektrolity, których potrzebuje organizm do właściwego funkcjonowania to sód (Na +) i potas (K +). Są odpowiedzialne za potencjał błony komórkowej, a w rezultacie za funkcjonowanie układu nerwowego i mózgu, a także skurcze i rozkurcze mięśni oraz zaopatrzenie tkanek w aminokwasy i węglowodany. Podczas intensywnego wysiłku uzupełnienie Sodu i potasu nie wystarczy. Dla efektywnego nawodniena trzeba jednak uzupełniać wszystkie elektrolity i pierwiastki śladowe, których potrzebują komóeki do zatrzymania wody i właściwego funkcjonowania. Totum Sport jest obecnie jedynym żródłem kompletnej suplementacji zawierającej 78 elektrolitów i pierwiastków śladowych, w proporcjach fizjologicznych.
Opóźnij zmiany
Sportowcy, którzy dysponują wyższym poziomem glukozy we krwi, opóźniają przejście na metabolizm beztlenowy, a w następstwie zyskają lepszą wydajność i szybszą regenerację. Elektrolity zawarte w Totum Sport odgrywają ważną rolę w metabolizmie jako kofaktory i katalizatory, mają wpływ na gospodarkę węglowodanową i opóźniają przejście organizmu na mniej efektywny rodzaj metabolizmu. Optymalne zaopatrzenie organizmu w elektrolity ma także tę zaletę, że intensywny wysiłek związany z treningami lub zawodami nie powoduje deficytów obniżających odporność organizmu i w efekcie, podatności na infekcje. Dzięki kompletnej suplementacji elektrolitów zwiększamy wydolność, przyspieszamy regenerację i wspieramy układ odpornościowy.
Odzyskaj moc
Nawodnienie po wysiłku służy przede wszystkim regeneracji mięśni i przywróceniu właściwego działania układu nerwowego. Mięśnie mają trzy różne ścieżki metaboliczne generowania nośnika energii, jakim jest adenozynotrójfosforan (ATP). Każda z nich wpływa na sprawność i wytrzymałość mięśni. Pierwszą ścieżką jest system fosfagenowy, który jest beztlenowy i zapewnia natychmiastowe źródło energii. W mięśniach znajdują się bardzo ograniczone zapasy ATP i fosforanu kreatyny, które są zużywane w ciągu kilku sekund. Ścieżka ta generuje moc wybuchową do krótkich serii ćwiczeń, gdzie regeneracja musi być szybka. Nawadnienie komórkowe i uzupełnienie elektrolitów jest kluczowe, aby skrócić czas regeneracji.
Bez kompromisów
Drugą ścieżką metaboliczną jest glikoliza tlenowa, wymagająca tlenu do przemiany materii. Podczas wykonywania umiarkowanego wysiłku, ścieżka ta generuje 38 cząstek ATP z 1 cząstki glukozy pochodzącej z zapasów glikogenu w mięśniach i wątrobie. Kiedy jednak spada poziom glukozy i tlenu we krwi, metabolizm energetyczny zmienia się w glikolizę beztlenową, generując tylko 2 cząstki ATP z cząsteczki glukozy. Powoduje to również powstanie kwasu mlekowego, który jest przyczyną skurczów i urazów. Totum Sport dostarczając komplet elektrolitów, opóźnia procesy beztlenowe podczas wysiłku.

Intensywny wysiłek = utrata elektrolitów

Podczas intensywnych ćwiczeń, wraz z potem, wydychaną parą czy pracą nerek organizm szybko traci wodę i elektrolity. Odwodnienie podczas długotrwałych sesji treningowych powoduje zagęszczenie krwi, wzrost tętna i temperatury ciała. Znacznie szybciej następuje wtedy zmęczenie mięśni i pogorszenie pracy nerwów. Woda pitna może wydawać się jedynym rozwiązaniem, ale bez uzupełnienia kompletem elektrolitów i pierwiastków śladowych, nie nastąpi nawodnienie komórki. Picie samej wody powoduje dalsze odwodnienie komórek i zwiększa ryzyko skurczów, urazów mięśni i zaburzeń elektrolitowych.

odżywianie

Białka
Białko zawarte w posiłkach dostarcza aminokwasy do syntezy białek niezbędnych do naprawy mięśni i tkanki łącznej. Podczas ćwiczeń włókna mięśniowe ulegają mikrouszkodzeniom, co stymuluje organizm do budowy coraz większych i silniejszych mięśni w procesie regeneracji. Po ciężkim treningu trzeba zapewnić organizmowi budulec tkanki mięsniowej, czyli aminokwasy, najlepiej w formie dodatkowej porcji białka w posiłku wieczornym, ponieważ ciało regeneruje się podczas snu. Minerały i aminokwasy są często wchłaniane równolegle, dlatego też przyjmowanie jednej saszetki Totum Sport bezpośrednio po wysiłku fizycznym zwiększy wchłanianie białek.
Węglowodany
Podczas intensywnych ćwiczeń, głównym źródłem energii jest glukoza pochodząca z glikogenu, magazynowanego w mięśniach i wątrobie. Jednakże spożywanie węglowodanów podczas ćwiczeń może prowadzić do problemów trawiennych i skurczów. Jeżeli wysiłek nie trwa zbyt długo, spożywanie cukrów nie jest konieczne.  Totum Sport reguluje poziom cukru we krwi pochodzącego z właściwego odżywiania przed treningiem. Dzięki temu nie prowokujemy wydzielania insuliny, która obniża poziom cukru we krwi. Naturalna stabilizacja węglowodanów podczas wysiłku jest niezbędna dla utrzymania właściwej pracy mózgu i mięśni. Elektrolity zawarte w Totum Sport pomagają regulować poziom cukru we krwi, umożliwiają absorbcję węglowodanów oraz ich tlenową przemianę w energię.    
Tłuszcze
Zapasy tłuszczu w organizmie są zbyt wolno metabolizowane, aby być źródłem energii podczas dynamicznej pracy mięśni. Są wykorzystywane głównie jako rezerwa w sportach wytrzymałościowych. Jeśli wykonujesz sesję treningową o niższej intensywności, nie musisz spożywać większej ilości węglowodanów, ponieważ tłuszcze mogą być wykorzystywane jako paliwo.  Totum Sport zawiera chrom i cynk, które pomagają organizmowi generować energię z tłuszczu. Nie unikaj tłuszczów w diecie - nie tylko odbudowują zapasy energetyczne, ale zawierają kwasy Omega 3, które działając  przeciwzapalnie, pomagają naprawić uszkodzenia mięśni.  
Witaminy
Składniki odżywcze są wchłaniane na różnych poziomach przewodu pokarmowego. Absorbcja niezbędnych dla organizmu witamin zachodzi w jelicie cienkim. Często jest utrudniona przez różne składniki pożywienia lub leki.  Elektrolity zawarte w Totum Sport znacząco poprawiają wchłanianie i przyswajanie witamin, umożliwiając ich właściwe działanie w organizmie.

KOMPLETNE NAWODNIENIE

Popularne produkty nawadniające zawierają jedynie kilka elektrolitów, działających na poziomie krwiobiegu. Jednak proces nawodnienia jest o wiele bardziej złożony i sięga poziomu komórkowego. Jest powiązany z metabolizmem i angażuje bardzo wiele, wzajemnie od siebie zależnych elektrolitów i pierwiastków śladowych. Totum Sport zawiera 78 pierwiastków w fizjologicznych proporcjach i w biodostępnej formie, dzięki czemu optymalizuje nawodnienie na wszystkich poziomach – naczyniowym, tkankowym i komórkowym. Wspomaga przemianę materii, stabilizuje glukozę we krwi, opóźnia przestawienie na metabolizm beztlenowy, zmniejszając produkcję kwasu mlekowego i minimalizując zmęczenie mięśni i urazy.

POBIERZ

Hydration Guide (ENG)

POBIERZ

Science Document (ENG)